Leveransvillkor Åre Skidsport

Hur lång leveranstid har ni?
Vi beräknar att du skall ha din försändelse inom 1 – 4 arbetsdagar.

Hur får jag min vara levererad?
Vi använder oss av Posten.

Vad kostar frakten?
Åre Skidsport står för frakten till angiven leveransadress. Vill du returnera eller reklamera sin vara står du själv för returfraktkostnaden.

Hur vet jag att mitt paket har kommit, och var ska jag hämta det?
När ditt paket finns att hämta får du ett sms till ditt uppgivna mobilnummer. Har du inte uppgivit ett mobilnummer får du istället en avi per post. När du hämtar ut paketet ska du uppge löpnummer och pinkod samt visa upp ID-handling. I ditt meddelande står även vart du hämtar paketet och vilka öppettider ditt ombud har.

Hur länge ligger paketet kvar innan jag måste hämta det?
Du har 14 dagar på dig att hämta ut ditt paket efter att du har fått din SMS-avisering. Efter det går paketet i retur till Åre Skidsport och vi blir tvungna att debitera en avgift för hantering av outlöst försändelse om för närvarande minst 119 kr.

Hur vet jag när mitt paket kommer om det är hemleverans?
Innan varorna skickas hem aviseras sändningen per telefon och en överenskommelse om tid för leverans bokas. All avisering sker via telefon.

LEVERANSSÄTT
Posten
Ditt paket skickas med posten och har en leveranstid på ca 1-4 arbetsdagar. Paketet ligger på ditt lokala utlämningsställe i upp till 14 dagar innan det returneras.
Skriv in ditt mobilnummer så får du sms när ditt paket anlänt till ditt utlämmningsställe!

Hämta i butik, Åre Skidsport ligger på Åre torg. Årevägen 88. Har ni gjort en beställning går det bra att hämta ut vara samma dag. OBS: Medtag ID-kort och ordernummer. Endast personen som lagt beställningen kan hämta ut paketet med giltig legitimation.

Returer, reklamationer, byten, skadat gods och öppetköp på Åre Skidsports webbshopp

Returer
Använd retursedeln som bifogades i ditt paket. Du kan returnera dina varor inom 14 dagar. Återbetalning sker då inom 30 dagar från det att vi har fått tillbaka varan oanvänd och i oförändrat och oanvänt skick med originalemballage. Om det saknas en retursedel, ring oss på 0647-50119 så ordnar vi en ny. Skicka inte paketet mot postförskott eller efterkrav. Returer ska alltid skickas som postpaket, inte rekommenderat brev då vi inte har praktisk möjlighet att ta oss till utlämningsställen. Vid returleverans är det kunden som ansvarar för godset och att det kommer fram i ovan angivet skick. På monterade skidor är det ingen returrätt eller öppet köp på.

Mitt paket var skadat vid ankomst – vad gör jag?
Åre Skidsport ansvarar för produkter som skadas eller kommer bort vid leverans till kund. Vid mottagande av varorna är det viktigt att kontrollera så att de inte är transportskadade. Anmäl transportskada direkt på plats hos utlämningsombudet eller kontakta oss för att lösa problemet i efterhand.

Hur gör jag om jag vill reklamera en vara?
Åre Skidsport följer konsumentköplagen och konsumentverkets rekommendationer som gäller för reklamationer. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten. Reklamationsrätten omfattar t ex inte fel som är orsakade av normalt slitage. Spara orderbekräftelse som kvitto på din vara. Kontakta oss på Åre Skidsport per telefon eller e-post.

BYTESRÄTT/ÖPPET KÖP
Åre Skidsport följer Konsumentverkets regler och riktlinjer för e-handel.  Vi har öppet köp i 14 dagar. Returnerade varor skall vara oanvända och i nyskick, detta gäller även för förpackningar. Du står själv för kostnaden för returfrakten, vid ett byte så står vi för frakten av ersättningsvaran. Har du frågor om din vara eller ditt köp så ring eller maila oss gärna så hjälper vi dig.

RETURNERA VAROR
Returformuläret ska alltid fyllas i och skickas tillsammans med varan/varorna som ska bytas. Det är viktigt att du fyller i den korrekt, det är bättre att fylla i för mycket än för lite. Om du har några frågor till oss innan ni ska skicka returen så kontakta oss gärna via tel: 0647-50119 eller via mail till: info@areskidsport.se. Det är viktigt att du har med ordernumret med i mailet.
OBS! Det är väldigt viktigt att du skriver ett telefonnummer som vi kan nå dig på under dagtid ifall att vi har några frågor angående din retur.

Vid eventuell retur skall varan skickas till:
Åre Skidsport, Årevägen 88, 83013 Åre.

Skriv ordernumret på utsidan av ert returpaket då det kan påskynda returhanteringen.
Vid allt kommunikation om byten/returer/förfrågningar, skriv in ditt ordernummer som meddelandeämne i mailet! Returer ska skickas som postpaket, aldrig rekommenderat!

Reservationer och övrig info

Använder areskidsport.se cookies?
Ja, vi använder cookies. En cookie är en textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator. Cookies används på många webplatser för att ge besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i en cookie är möjlig att använda för att följa en besökares surfande. Enligt lagen om elektronisk information (25 Juli 2003) ska alla som besöker en webbplats med cookies få information om:

-Att webbplatsen innehåller cookies.
-Vad dessa cookies används till.

Åre Skidsport använder cookies för att följa vad våra besökare gör på sidan, inloggning, om man placerat något i varukorgen, vi mäter trafik och marknadsföringsinsatser. Om cookies inte accepteras är det mycket av sidans funktionalitet som slutar att fungera. Det går dock att göra inställningar på din dator för att neka automatisk lagring av cookies.

Reservationer
I butiken kan vi reservera en vara åt dig i max 3 dagar.

Pris
Åre Skidsport förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfelsättningar.

Produkt
Åre Skidsport reserverar sig för eventuella fel på denna webbsida. Åre Skidsport reserverar sig även för eventuellt slutsålda varor. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi gör alltid vårt yttersta för att presentera varorna så verklighetstroget som möjligt. Är ni osäkra så tveka inte att kontakta oss i butiken. Åre Skidsport 0647-50119 eller via mail info@areskidsport.se

Sortiment
Åre Skidsport reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Åre Skidsport reserverar sig också för eventuellt slutsålda varor.

Hur fungerar säkerheten på Åre Skidsport?
Åre Skidsport följer de krav på säkerhet som finns vad det gäller betalningar och hanteringen av dina uppgifter sker kryperat enligt SSL (Secure Sockets Layer). Inga kortupgifter hanteras av Åre Skidsport utan av Klarna.Vi följer Personuppgiftslagen (PUL) och hanterar dina personuppgifter i enlighet med den.

Kontakta oss på Åre Skidsport

Åre Skidsport, Årevägen 88

83013 Åre

Tel 0647-50119, mail; info@areskidsport.se
BETALSÄTT
Klarna Konto

Med denna tjänst väljer du hur mycket du vill betala i månaden.
Läs mer om Klarna Konto »

Klarna Faktura
Med Klarna faktura kan dina kunder handla enkelt genom att endast uppge minimalt med information och slippa långa registreringsprocesser.
Läs mer om Klarna Faktura »